Olgu ERDEM


2005-2009 yılları arasında lisans eğitimini Çukurova Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nde tamamladı. Lisans tezini Drama Yöntemiyle İngilizce Öğretimi konusunda yazdı. Öğrenciliği esnasında, anaokullarında gerçekleştirdiği gönüllü İngilizce drama çalışmalarının yanı sıra, kukla yapımı atölyeleri verdi ve çocuklarla birlikte kukla gösterileri organize etti. Bu vesileyle ilk kez küçük yaşta çocuklarla çalışma imkanı yakalamış oldu. 

2008 senesinde Estonya'da Ulusal Ajans'ın 'Youth in Action' programında gönüllü olarak yer aldı. Eğitim alanında dünyanın her yerinde karşılaşılan problemleri keşfetti, bu problemlerin çözümüne yönelik kültürler arası iletişim kanallarını araştırdı ve fikir alışverişinde bulundu. 

2009 yılında ise yine aynı projenin liderlik ve çevirmenliğini üstlendi. Kilis'te gerçekleştirilen bu projede dünyanın farklı ülkelerinden gelen katılımcılarla birlikte "Küresel Isınma" başlıklı projeyi gerçekleştirdi. Bu proje sayesinde eğitim organizasyonu alanında liderlik deneyimi kazandı. 

2010 yılında Gymboree Play&Music adlı okul öncesi eğitim kurumunda küçük yaşta çocuklarla ve ebeveynlerle İngilizce Drama etkinlikleri gerçekleştirdi. Burada çalıştığı süre boyunca çocuk ve ebeveyn diyaloğunun geliştirilmesine yönelik çok önemli bilgi ve tecrübeler edindi. 

Aynı sene Avrupa projesi olan ‘Commenius’ a kabul aldı ve İspanya’daMathilda de La Torre okulunda 1 sene boyunca 3-15 yaşları arasındaki çocuklarla çalışma fırsatı buldu. Çalıştığı süre boyunca İngilizce öğretti ve çocuklarla drama ve tiyatro çalışmaları yaptı, oyun odaklı öğrenme yaklaşımıyla öğretme deneyimi edindi. Farklı bir ülkede yürütülen eğitim sisteminin pratiklerini öğrendi, farklı kültürlerin eğitim anlayışları hakkında kanaat ve kavrayış geliştirdi. 

2011 yılında Hollanda’da Olde Vechte Foundation tarafından düzenlenen deneyimsel öğrenme odaklı ‘Event Wise’ isimli eğitime katıldı. Doğa içinde gerçekleştirilen bu eğitimde, yaparak öğrenmenin kazanımlarını keşfetme fırsatı buldu. Kişisel ve mesleki gelişimi güçlendirme hedefine yönelik farklı pratik araç ve teknikleri kullanma ve burada edindiği bilgileri aktarma deneyimi kazandı.

İstanbul’a döndükten sonra Turizm ve Pazarlama sektörlerinde çalıştı. Birkaç sene kurumsal hayatı deneyimledikten sonra asıl mesleği olan öğretmenliğe döndü. Mesleğini kurumsal organisasyonların dışında, özgür koşullar altında gerçekleştirebilmek için, 2015 yılında freelance olarak her yaştan öğrenciye İngilizce ve (yabancı dil olarak) Türkçe eğitimi vermeye başladı.

2006 yılından itibaren tiyatro çalışmalarına devam etmektedir. Çukurova Üniversitesi Tiyatro Kulübü, Kumbaracı50 ve Studio Oyuncuları gibi tiyatro gruplarından oyunculuk eğitimi aldı ve çeşitli oyunlarda oyuncu olarak görev aldı. Halihazırda felsefeye duyduğu ilgi ve eğitim-öğretim alanındaki çok çeşitli birikimleri onu P4C alanında araştırma yapmaya yönlendirdi. P4C yöntemi sayesinde, bugüne kadarki tüm ilgi ve bilgisini bir araya getirme olanağı yakaladı. Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi’nin gerçekleştirdiği  ‘Çocuklar için Felsefe (P4C) Eğitmen Eğitimiuzmanlık programını tamamladı.

P4C yöntemi içindeki farklı yaklaşımları keşfetmek ve kendini geliştirmek için dünyadaki öncü kurumlardan birisi olan Dialogue Works'ten (İngiltere) "Thinking Moves A-Z" ve "P4C Plus Foundation Course" eğitimlerini aldı. P4C alanında en önemli isimlerden biri olan Roger Suttcliffe ile birlikte çalıştı ve çalışmaya devam etmektedir. 

Her yaştan katılımcıyla P4C uygulamaları gerçekleştirdi. 2021 yılında Bekir Aşçı ile birlikte İmagis P4C’yi kurdu ve P4C alanında okuyup yazmaya, çeviriler yapmaya ve eğitimler vermeye devam ediyor.